BTW

Va det någon mer som såg EMA igår? Jag satt bänkad. Älskar EMA. Som jag sa igår så var mitt kära U2 nominerade i 2 kategorier. Best live Act och Best Rock. Dom kammade hem Best Live Act! Haha fyfan vad jag blev glad! Best Rock tog skitgubbarna Green Day hem -.- Fast dom är bra också men ville ju att U2 skulle vinna.
Men inte nog med att dom var nominerade, dom uppträdde också!, två gåner! :D Första gången dom uppträdde var de "One" och "Magnificent" som dom sjöng. Sen avslutade dom galan med "Sunday bloody Sunday" där dom även uppträdde med Jay-Z. Var ganska coolt tyckte jag. Ni ska få höra de sen.
Men eftersom jag inte har någoting att göra just nu så tänkte jag berätta vilka jag ville skulle vinna.

Best Song- Beyonce-Halo. Black Eyed Peas-i gotta feeling. David Guetta feat. Kelly Rowland-When love takes over. Kings of leon-Use somebody och Lady Gaga-Pokerface. Där tyckte jag att Beyonce, BEP eller Kings of Leon skulle vinna. Det var Beyonce som vann.

Best Live Act-
Beyonce. Green Day. Kings of Leon. Lady Gaga och U2. Där tyckte jag ofc att U2 skulle vina. Och det var också U2 som vann.

Best group- Black Eyed Pease. Green Day. Jonas Brothers. Kings of Leon. Tokio Hotel. Där tyckte jag att Green Day eller Kings of Leon skulle vinna. Det var Tokio Hotel som vann.

Best New Act-
Daniel Merriweather. La Roux. Lady Gaga. Pixie Lott och Taylor Swift. Där tyckte jag att Taylor Swift skulle vinna. Det var Lady Gaga som kammade hem priset.

Best Female-
Beyonce. Katy Perry. Lady Gaga. Leona Lewis och Shakira. Där tyckte jag att Beyonce eller Katy Perry skulle vinna. Det var Beyonce som van.

Best Male-
Eminem. Jay-Z. Kanye West. Mika och Robbie Williams. Där tyckte jag lätt att Jay-Z skulle vinna. Det var Eminem som tog priset.

Best Urban-
Ciara. Eminem. Jay-Z. Kanye West och T.I. Där tyckte jag också att Jay-Z skulle vinna. Och det var även Jay-Z som gjorde det!

Best Rock-
Foo Fighters. Green Day. Kings of Leon. Linkin Park och U2. Där yckte jag självklart att U2 skulle vinna. Tyvärr var det Green Day som vann.

Best Alternative-
Muse. Paramore. Placebo. The Killers och The Prodigy. Eftersom jag bara vet vilka Paramore och The Killers är av dom och jag tycker The Killers är bäst utav dom två så tyckte jag att The Killers skulle vinna. Det var Placebo som kammade hem segern.

Best Video-
Beyonce-Single Ladies. Britney Spears-Circus. Eminem-We made you. Kety Perry-Waking up in Vegas och Shakira-SheWolf. Där tyckte jag att Katy Perry skulle vinna. Det var Beyonce som vann.

Best Push Artist-
Daniel Marriweather. Hockey. La Roux. Little Boots. Metro Station. Pixie Lott. The Veronicas och White Lies. Där tyckte jag att The Veronicas skulle vinna. Det var Pixie Lott som vann.

Best World Stage Performance-
Coldplay. Kid Rock. Kings of Leon. Lady Gaga och Linkin Park. Där tyckte jag att Linkin Park skulle vinna. Det var även Linkin Park som vann.

Best European Act-
Tyckte jag solklart att Agnes skulle vinna. Inte bara för att hon representerade Sverige utan för att hon helt klart var bäst av alla Europeiska artistera. Men det var ngn turk som vann tror jag.

U2 & Jay-Z


Så. haha det tog lite tid men nu vet ni vad jag tyckte. Pussar och bananer / alice

Kommentarer
Postat av: mathilda

hihi alice :) jag tror "gud" tänkte på oss båda, en till änglarna i green day och en till gammlinarna i u2 XD

2009-11-06 @ 22:40:05
URL: http://hedbecks.blogg.se/
Postat av: mathilda

men alice... green day va väl nominerade till fler än U2?? haha skit samma, inget fel på U2, dom kommer 2:a på min lista :P

2009-11-08 @ 13:35:20
URL: http://hedbecks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0