wake me up

jag har haft panik hela kvällen. Begravningslåtar. Pappa träffar prästen imorgon och vi måste lämna all musik vi ska spela till han. Vi vet vilken musik vi ska ha och hur man gör det youtube och det men så hittar vi inte url??? jag får panik och blir arg och ledsen vilket leder till att jag börja gråta. Ringde till emma, hon är verkligen en klippa. Hon berättade hur man gjorde när url va borta. Jag och pappa tackar dig!

Allt är verkligen tungt nu. Känns som en jäkla tyngd över mig och jag är ledsen hela tiden. Så har det varit i exakt 1 månad nu. 2 maj. En hel månad utan min Farmor. Det är inte begravningen och allt runt om det som gör mig jätte ledsen utan det är att jag kommer aldrig mer få sin min Farmor sitta på bryggan i sommar i sin solstol med sin radio, sina korsord, sitt blåa läder fodral där hon har sin bläckpenna och sina läsglasögon. Hon kommer aldrig mer stå vid bryggkanten när vi kommer tillbaka med båten och räcka oss tamparna. Eller komma ner varje morgon för kaffe och sitta och snacka en lång stund. kommer aldrig mer kunna hämta saft hos henne på sommrarna eller ropa: Farmor, det är mat. Ta med dig potatisen. Eller se henne stå vid alla sina blommor och gräva och plantera. Eller sitta på träbänken jag och pappa byggde till henne förra sommaren för hon skulle kunna sitta där och fixa med sina blommor. Massor med andra saker. Alla små saker.
Fan vad allt suger. Jag hatar allting just nu, vill bara ligga hemma i min säng och va med pappa


du är världens finaste och bästa. Älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0