äre gött eller?

Tjena mellan bena. Har ju inte bloggat något denna vecka för jag och Michaela har varit första delen av veckan i iii-landet och andra delen i Falis. Take it short.

Måndag; Får skjuts av Michaela till klockar-gården där vi skule samlas 10 (?). Kommer einte ihåg. Åkte tåg & buss till Lidingö. När vi var där fick vi nycklarna och så till rummen. Jag & Michaela ville bo själva i ett eget rum men så blev det icke. Hon hamnade själv med en annan Mikaela och jag hamnade med Rebecca.H, Rebecca.S, Sofia, Linnea och Erica. Hihi, kände ingen alls av dom så det var ju lite B. Men som tur var så fick Michaela byta med Erica. Och sicken tur det var att vi hamnade med Hultis (Rebecca.H) och Bea (Rebecca.S), vi bli bästisar for life direkt! Haha skoja men det kändes som att vi hade känt varandra hela livet. Så bra kompisar blev vi med dom. Hihi gulligt va? Haha skoja.
Men vi lekte typ massa lekar och hade nån lektion kommer inte riktigt ihåg.
Sen på kvällen baxade jag och Michaela skit många kuddar från ett kuddrum och så fanns det massa kuddar i garderåben i rummet också så det slutade med att vi hade 13 kuddar i sängen. (vi sov i en dubbelsäng).
Sen så var vi typ med killarna i deras rum också.
Tyvärr var vi tvugna att ha släckt och tyst 11.

Tisdag;  Blev väckta kvart i -.- Mysigt. Fixade oss sen gick vi ner och käkade frulle.
Sen så hade vi lektion eller något och kanske lekte, jag kommer inte ihåg. Sen var det iaf lunch. Efter det så gick alla till en sjö och badade. Eller alla badade inte men alla följde med. Hade lovat Hultis att jag skulle bada med henne men sen så orkade jag verkligen inte det. SORRY!! Men Mikaela bada med henne isället. Sen så gick vi tillbaka och käkade midda tror jag. Sen på kvällen så gjorde vi en brasa och hade kvällsbön runt den. Sen så spelade jag och Bea lite fotboll med killarna. Sen så var vi med killarna ett tag tror jag. Sen var natti natti klockan 11 igen.

Onsdag; Väckta kvart i 8. Gjorde oss i ordning sen käkade vi frulle. Sen hade vi lektion? Sen hade dom hyrt två killar som skulle göra samarbetsövningar med oss. Dom delade upp gruppen i två grupper. Höll på med det till 4.
Då stack jag, Hultis, Jakob och fredrik och badade snabbt. För eftersom jag ahde lovat Hultis dan innan så badade jag med henne nu. Det avr sketa kallt. Sen så gick vi tillbaka och käkade.
Efter det gick vi till brasan och ahde kvällsbön och sjöng. Sen så gick vi in till rummet där vi hade lektioner och gjorde några skitroliga lekar. Asså gud vad jag garvade. Filmade Bea en gång under en lek och fyfan vad det var kul. Hoppas det funkar att lägga upp påyoutube så vi kan lägga in det här i bloggen. Fast det är Michaela som har alla bilder och filmer.
Sen så satte dom på någon film vid 11. Vi fick vara uppe längre eftersom det var sista dan. Men alla kolla inte på den. Jag, Michaela, Hultis, Bea nesås, Jakob, Calle, August och Fredrik spelade kort istället.
Sen så släckte vi vid 2. Fast jag kunde inte sova så somnade typ halv 5.

Torsdag; Blev väckta som vanligt. Gick ner och käka. Sen så lekte vi lite tror jag. Sen hade vi letion där vi fick göra en liten pjäs eller vad man ska säga. Sen vare lunch. Sen så kom Michaelas brorsa och hämtade oss.

Var faktiskt ganska kul på lägret. Trodde det skulle bli skit trist men det var faktiskt helt okej. Träffade massa nytt folk och Framförallt Bea nesås och Hultis <3

Torsdag; Kom hem, packade om väskan, hoppade snabbt in i duschen. Sen så hämtade vi upp Michaela igen. Sen bar det av mot Falköping. Kom fram efter 6 timmar tror jag. Vi slog upp tältet och fixade lite. Sen var vi inne med Jeppe lite och alla andra barnen och kollade på tv.
Sen gick vi och la oss i tältet. Asså jag har släktingar i Falköping som vi bodde hos men det var flera som skulle bo där så vi tältade. Jag frös som in i helvete så vaknader typ varannan timme. Men men.

Midsommarafton; Vakna vid 8 redan och käkade frulle. Sen så åkte vi iväg med en traktor och hämtade björris. Sen så käkade vi midsommarlunch. Sen så låg typ jag och Michaela i tältet och snacka. Fanns inte så mycket att göra där. Sen så kommer vi till det enda som faktiskt var kul där.
Dom hade ordnat en traktor med en vagn till som om skjutsade alla med till ett ställe där det skulle vara någon fam-kamp. Och vi trodde att alla skulle vara med. Men tydligen var det bara vi Stockholmare mot några från Falköping. Hela byn var där och kolla och tidningen och grejer var där. Haha och så hade vi tryckt upp t-shirtar där det stod; "Team Stockholm Midsommar 2009". Lite ballt va? Först mötte Stockholmstjejerna Falköpingstjejerna och där vann vi. Sen så mötte stockholmskillarna kalköpingskillarn och där vann tyvärr dom i dragkampen. Men det var inte så konstigt. Förra året var vi i Falköping också och då hade vi från stockholm vunnit dragkampen. Så sen dess hade dom tydligen ringt runt och samlat in alla muskelknuttar i Falköpning. Så what to do. Men det var knappt så att dom vann.
Sen när det var lut så åkte vi vidare till ett ställe där vi skulle käka middag. Det var dukat i en lada. Sen senare till fikat så spelade Johan gitarr som han alltid brukar göra på Midsommar men. mysigt värre. nej men efter ett tag så blev jag och Michaela skit uttråkade och frös som in i helvete så vi fick skjuts hem där vi bodde. vi kollad elite på tv. Sen fick vi och la oss vid 1.

Lördag; Gick upp och käkade vid halv 11. Sen sågjorde vi inte så mycket. Kollade på tv. Hade lite krig med Jeppe med handdukar. Asså ni vet när man snärtar sådär? Käkade lunch/middag vid halv 5. Srn så låg jag och Michaela lite i tältet och snacka. Sen gick vi in och kolla på film med Matte. Lara Craft. Sen gick vi och la oss vid 12.

Today; Gick upp vid 10 och käkade. Sen så spelade jag och Michaela lite fotboll med Jeppe, Vicki, Madde och Alex. Sen så drog vi vid typ 12. Jag, michaela och vikci somnade nästan direkt. Sen sov vi ända till gränna. Där stannade vi och käkade. Sen så somnade jag igen och sov i en och en halv timme. Sen så var vi hemma igen vid kvart över 6. Lämnade Michaela sen så åkte vi hem. Fixade lite sen så kollade jag på Privileged som började 7. Käkade lite samtidigt. Nu sitter ja här och ska strax gå och lägga mig. Ska vara i kyrkan imorgon halv 10.

Helgen var sådär. Fannas inte så mycket att göra. Utan Michaela hade det varit skittråkigt. Men det kändes inte som Midsommar. Det kändes bara som vilken helg som helst. Jag har firat midsommar på landet så länge jag kan minnas, alltid med samma goa personer och tillsammans med Sofie och Linn. Vi har alltid dansat runt stången och gräsmattan har alltid varit full av tält. Har alltid badat och bastat eftersom landet ligger i skärgården och vi har sjötomt. Johan & Anders har alltid spelat gitarr.
Den hät helgen gjorde vi inget av det, förutom att Johan spelade lite gitarr. Och jag kände nästan ingen. Förlåt att jag säger det men det här var den sämsta Midsommarn någonsin. Det enda bra med den var att jag Firade den tillsammans med Michaela.

Tyvärr så har Michaela alla bilderna så vi får hoppas att hon laddar in dom snart. Bye & bajs / Alice

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag håller med.. Ingen midsommar utan dig på dalarö! Saknar dig. Pussar <3

2009-06-22 @ 22:40:01
URL: http://ssunset.blogg.se/
Postat av: alice

Saknar dig me <333

2009-06-26 @ 15:07:51
URL: http://balleomichow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0