årsresummé

Eftersom jag sitter uppe på mitt rum själv, är inte alls trött, har riktigt boring och har ingen aning om vad jag ska göra, så tänkte jag göra en tråkig blogg-klassiker och skriva om mitt år som gått. Pussar & bananer / alice

2009

Januari: Firade in det nya året med Sofie. Ingen superfest me vi hade jätte mysigt :) Var sjukt beroende av nya GH som jag spelade och klarade ut under jullovet. Hade väldigt mörkt hår. Jag och Henke kom på våran "Tjena-mellan-bena"-hälsning (missförstå inte). I skolan vare "fab 5" som gällde, jag, Thilda, Julia, Amanda och Louise. Hände nog inte så mkt speciellt den månaden.

Februari:


Jag kom på en sak. Eftersom jag har gildfisk-minne så kommer jag inte ihåg så mkt från i 7an om jag inte kollar bilder och så, vilket jag inte har på den här datan, så jag skriver ifrån juni istället ;)

Juni: Skolavslutning. Var med Thilda, Julia, Louise och Amanda på kvällen som blev riktigt känslofylld med tårar och grejer, haha. Bl.a så lovade vi att vi skulle träffas jätte mkt under sommaren. Det gick ju bra :P
Nån vecka efter skolavslutningen åkte jag och Michaela iväg på konfirmationsläger i Lidingö. Ville knappt åka egentligen och vi trodde det skulle bli skittråkigt. Haha så fel man kan. Hade faktiskt skitkul och träffade massa nya vänner. Bl.a Becca och Bea som vi kom riktigt nära på en timme :P Firade midsommar i Fallköping där mina sysslingar bor. Satan i gatan vad tråkigt det var. Det enda bra med den midsommarn var att Michaela var med.
När vi kom tillbaka så var vi på konfirmation i 2 veckors tid. Fast vi hade valt hemmaläger så vi var i huddinge. Hade riktigt roligt med det gänget. Bl.a så var vi på Allsång, Flottsbro och bada och massa grejer. Var riktig sommar då också med värme och sol. Under dom två veckorna var det jag, Michaela, Becca och Bea som gällde. Haha nej men vi var konstant med varandra. Kommer aldrig glömma kvällen hemma hos Michaela med grillning, bad, skratt och när vi skulle sova.... ojojOJ säger jag bara. Michael Jackson dog drogiskt nog också.. </3

Juli: Juni blev till Juli och det var dags för the final. Jag och Michaela konfirmerade oss den 5 Juni 2009. Efter det sa allting poff! och så var hela det gänget borta :/ Var lite sorgligt faktiskt. Men nån vecka senare åkte Jag ner till Skåna på pappas släktträff. Den var i 3 dagar. Första dan var riktigt seg men sen så träffade jag Rebecca och Alexandra Bauge, typ mina tremäningar eller ngnting, som var hur underbara som helst :) Så då blev det lite roligare. Efter Skåna drog vi direkt åt Göterborgshållet. Mamma och pappa släppte mig i Göteborg, och dom for vidare några mil till till nån camping och kampade. Jag skulle nämligen spela Gothia med laget. Shit asså. Den veckan.. Går inte att beskriva hur roligt vi hade. Snacka med 16-åringar från England på kvällen, Lisseberg, matcherna, afrikanerna på skolan, personalen på skolan, invigningen... Underbar vecka :) När den veckan var slut sp flyttade vi ut till landet. Michaela kom och var där några dagar också. Bland fler.

Augusti: Va på Razmus landställe i Gnesta. Hans kusiner var även där som kände den som jag brukade känna. Haha hängde ni med där? :P Haha det enda vi gjorde var typ bada, åka moppe och kolla på film. Men de va najs. Ush vilket töntigt ord :P När jag kom hem så spenderade jag en underbar dag med Sofie i hennes pool med ca 35 grader varmt och inte ett enda moln på himlen. "Fjalar Fixar Allt" föddes även den dan. Var och grillade vid långsjön med tjejorna. Skitmysig kväll, en riktigt typisk sommarkväll. Sol och varmt, hade linne och shorts även fast solen hade gått ner, grillad korv, musik, bad med kläder osv.. :P Några dagar senare hände tyvärr en väldigt hemsk sak. En av mina abslut närmsta var med om en riktigt alvarlig olycka, och då menar jag riktigt alvarlig olycka. Som tur var så hann hennes ängel ikapp henne <3 Skolan började och det kändes konstigt i skolan utan Thilda men det rullade på. Som grädde på moset så började Zäta i våran skola. Haha även om jag hatar honom så är han en av dom skönsate personerna jag känner. Jag färgade även tillbaka håret blondt.

September: Det började bli kallare. Thilda började komma och hälsa på i skolan. Jag och Michaela försökte göra vårat första videoinlägg som floppade totalt. Tog även hål i örat där uppe som blev skitfint på mig men lite konstigt på Michaela (dom satte det bakochfram på henne). Åkte på Megaläger. Alltså alla som konfirmerades 2009 i huddinge kyrka fick anmäla sig dit. Skulle först åkte dit med Mic, Becca och Bea men sen skulle dom inte med. Trodde att lägret skulle floppa men bestämde mig för att åka iaf. Som tur var så skulle Josefin med så var med henne hela lägret. Haha inte bara dåra. Men hade faktiskt kul..... :) Josefin om du läser detta, VILL DU DANSA BABY!? Kom trippletower (thilda,julia&lojjs) mycket närmare, speciellt Thilda. Dessvärre så gled jag alltmer ifrån Amanda. Fick en ny kusin, Isabel. För övrigt var det här nog en rätt jobbig månad.

Oktober: Denna månad bestod av extremt mycket te och skräckisar. Pappa chacka Jacuzzi till baksidan som användes flitigt. Det blev höstlov. Hade Halloween fest med kompisar som var riktigt kul. Gjorde allt från att partaja till att köra mörkerkurragöma till att köra "jag har aldrig". Klassiker. För övrigt var denna månad rätt svår för mig. Men den funka.

November: Va väldigt mycket hemma hos Thilda med bl.a Louise, Geron, Henke, Hilding, Max, Julia. På EMA'S 2009 så kammade U2 hem priset för best live act. Var på Pinks konsert i globen med tjejorna. Satan vad grym hon var! Mitt rum blev äntligen klart så jag kunde äntligen flytta upp till övervåningen för mig själv.

December: Denna månad hände det inte alls mkt i början. Var med kompisar och så som vanligt. Hade avsluting med laget. Snön kom och det blev riktig snö för första gången på flera år. Jag var mega lycklig. Blev kär i låten Kings And Queens. Det blev jullov och jag fick mina första betyg någonsin. Blev väldigt nöjd över dom :) Inga pangbetyg men inga dåliga heller. Hade minijulafton med Thilda, Julia och Louise. T.o.m. tomten kom hit. Min mormor och morfar firade 40 årig bröllopsdag. Grattis till det. Det blev julafton och jag fick massor av fina presenter. Har spelat sm-cup med laget och vi gick vidare till kvartsfinal. Har stukat foten. Har kännnt mig väldigt osocial detta lov och inte gjort så mkt. Bara tagit det väldigt lugnt. Har heller inte träffat Michaela på flera månader som jag är rätt så deprimerad över. Och imorgon är det Nyår och.... SHIT! Det är ju fan ett helt nytt år snart!!!!

Kommentarer
Postat av: Louise

Bra skrivit alice! :) haha jag känner mig också grymt osocial .. känns som jag inte gjort något på hela lovet.. jaja, vi måste träffas i veckan om du kan! :) miss u <3

2010-01-01 @ 23:36:37
Postat av: alice

haha thank u lojjs :) ja! vi får höras <3

2010-01-04 @ 00:59:50
URL: http://balleomichow.blogg.se/
Postat av: amanda

varför sa ni ingeting om minijulen ? :'(</3

2010-01-07 @ 18:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0